KONCERT / Moniuszko w Dworze Karwacjanów

Kategoria: Aktualności
Opublikowano: wtorek, 17, wrzesień 2019 09:33
Klubgorliczan
Odsłony: 1005

12

 września 2019 w Galerii Sztuki Dwór Karwacjanów w Gorlicach odbył się wyjątkowy koncert w wykonaniu światowej sławy

artystów.
Operowe arie i liryczne pieśni „ku pokrzepieniu serc” wykonali AGNIESZKA KONIECZNA-KUK – sopran; TOMASZ KUK – tenor; KRYSTYNA KUTNIK - pianistka


Organizatorzy: 
Stowarzyszenie "Klub Gorliczan"
Starostwo Powiatowe w Gorlicach
Muzeum Dwory Karwacjanów i Gładyszów w Gorlicach

DSC_0000.JPG DSC_0008.JPG DSC_0012.JPG

DSC_0012A.JPG DSC_0012B.JPG DSC_0044A.JPG

DSC_0110.JPG DSC_0129.JPG DSC_0131.JPG

DSC_0138.JPG DSC_0146.JPG DSC_0159.JPG

DSC_0166.JPG DSC_0168.JPG DSC_0241.JPG

DSC_0245.JPG DSC_0248.JPG DSC_0256.JPG

DSC_0262.JPG DSC_0270.JPG


Program koncertu:

Agnieszka Konieczna-Kuk – opera HRABINA – Aria Hrabiny „Suknio coś mnie tak ubrała”
Tomasz Kuk - ZNASZ-LI TEN KRAJ – pieśń tenorowa
Agnieszka Konieczna-Kuk – opera HRABINA – Aria Hrabiny „Zbudzić się z ułudnych snów”

Tomasz Kuk – opera STRASZNY DWÓR – Aria Stefana „Matko moja miła”

Agnieszka Konieczna-Kuk – opera HALKA – Aria Halki „Gdyby rannym słonkiem”
Tomasz Kuk - DWIE ZORZE – pieśń tenorowa

Agnieszka Konieczna-Kuk – opera HALKA – Aria Halki „Ha dzieciątko nam umiera”
Tomasz Kuk – opera HALKA – Aria Jontka „Szumią jodły na gór szczycie ”

Agnieszka Konieczna-Kuk - artystka rodem z Bukowiny Tatrzańskiej, prawnuczka słynnej Bronisławy Dziadoń-Koniecznej, pierwszej prymistki Podhala zwanej „Sabałą w spódnicy”.Ukończyła wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie pod kierunkiem Prof. Agnieszki Monasterskiej. Agnieszka Kuk dysponuje mocnym sopranem dramatycznym predestynowanym do wykonawstwa najtrudniejszych operowych ról. Jest obecnie jedyną polską odtwórczynią partii Turandot wielu dramatycznych ról wagnerowskich.Agnieszka Kuk zadebiutowała w 1998 w na deskach Teatru im. Juliusza  Słowackiego w Krakowie jako Pierwsza Dama Królowej Nocy w przedstawieniu opery ,,Die Zauberflöte”  W.A. Mozarta. Kolejne jej role sceniczne to Gianetta w przedstawieniu ,,Napój Miłosny’’ G. Donizettiego, tytułowa Dydona w operze ,,Dydona i Eneasz’’  Henry Purcel’a, Mystery w operze „The Fairy Queen” Henry Purcel’a pod dyrekcją Poula Eswooda oraz Pierwszy kwiat w „Parsifalu” Ryszarda Wagnera pod batutą Pawła Przytockiego.Pełnię swoich możliwości głosowych artystka pokazała w kreacji roli Violetty Valery,  głównej bohaterki „Traviaty” G. Verdiego. Od sezonu 2011/2012 współpracuje z mediolańską Orchestra Lirico Sinfonica, z którą koncertowała w estradowych wykonaniach w roli Violetty z „Traviaty” G. Verdiego, Florii Tosci z opery „Tosca” G. Pucciniego, Turandot w operze „Turandot” G. Pucciniego. Kolejne wielkie kreacje sceniczne Agnieszki Kuk to tytułowa Halka w operze Stanisława Moniuszki, Ulana w operze „Manru” I. J. Paderewskiego oraz wymagające role wagnerowskie:  Elisabeth w „Tannhäuserze” Senta w „Holendrze tułaczu” i Isabella w „Zakazanej miłości”.Od Sezonu 2014/2015 współpracuje z Taormina Opera Stars, występując na estradach koncertowych i w teatrach operowych na Sycylii. Agnieszka Kuk jest solistką Opery Krakowskiej. Współpracuje także z pozostałymi scenami operowymi i filharmonicznymi w kraju. Artystka często zapraszana jest także na zagraniczne  występy gościnne, głównie do Włoch, Czech i na Słowację. Sopranistka występuje równolegle w koncertach muzyki oratoryjnej jako soliska:  ,,Mszy D-dur’’ F. Schuberta, „Requiem” W.A. Mozarta, ,,Spatzenmesse C-dur’’  W.A. Mozarta,  „Mszy Koronacyjnej C-dur” W.A. Mozarta, „IX Symfonii d-moll” L. van Beethovena, „Missa Afro Brasileira“ Carlosa Alberto Pinto  Fonseca. Artystka brała udział w koncertach przygotowywanych i prowadzonych przez wybitnego angielskiego dyrygenta Poul’a Eswood’a z towarzyszeniem orkiestry i kameralistów Capelli Cracoviensis. 
Agnieszka Kuk często występuje w ramach promujących kulturę operową festiwali m. inn: Pieniny-Kultura-Sacrum, Ogólnopolski Festiwal Organowy, Szlakiem Architektury Drewnianej,  International Pol Art. Exhibition (Austria –Niemcy -Włochy), Taormina opera Stars. Od 2003 występuje w duecie z tenorem Tomaszem Kukiem, prywatnie swoim mężem w cyklach koncertów: „Śladami Jana Kiepury i Marty Eghert”, „Śpiewające małżeństwo” i „Polscy kompozytorzy w arii i pieśni”.

Tomasz Kuk - urodził się w Gorlicach. Dla studiów wokalnych porzucił naukę na wydziale Budownictwa Lądowego Politechniki Krakowskiej. Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie Prof. Wojciecha Jana Śmietany ukończył z wyróżnieniem. Jest bohaterskim tenorem dramatycznym. Tomasz Kuk to jedyny polski wykonawca niezwykle wymagającej, wagnerowskiej partii Tannhäusera oraz roli Księcia Kalafa w „Turandot” Giacomo Pucciniego. 
Swoje umiejętności wokalne artysta doskonalił na kursach wokalnych prowadzonych przez Prof. Helenę Łazarską, Prof. Ryszarda Karczykowskiego i Maestrę Montserrat Caballe.
Jest laureatem krajowych i zagranicznych konkursów wokalnych. Zdobył m.in. I nagrodę na Konkursie Wokalnym we Wrocławiu (1994). II nagrodę regulaminową oraz nagrodę specjalną na Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju (1996). Na VII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (1997) otrzymał III nagrodę regulaminową oraz nagrodę specjalną za wykonanie arii Jontka z opery Halka S. Moniuszki. W 1999 roku został laureatem Międzynaradowego Konkursu Wokalnego im. V. Belliniego w Caltanissettcie. Na IV Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. S. Moniuszki w Waszawie zdobył I nagrodę.Zwyciężył wielokrotnie w międzynarodowych turniejach tenorów. Ostatnio w telewizyjnym konkursie na najlepszego polskiego tenora wygrał w plebiscycie publiczności diamentową różę (2018).
Tomasz Kuk ma na swym koncie wiele prestiżowych koncertów oratoryjnych i estradowych, m.in. wykonania „Stabat Mater” A. Dvořaka pod dyrekcją H. Rillinga, „Mszy Es-dur” F. Schuberta pod dyrekcją Wojciecha Michniewskiego, „Requiem” W. A. Mozarta, „Requiem” G. Verdiego pod dyrekcją Tadeusza Wojciechowskiego, „IX-Symfonii” L. van Beethovena, „Petite Messe Solenelle” G. Rossiniego, cyklu pieśni „Schöne Müllerin” F. Schuberta, „Dichterliebe” R. Schumana. Na stałe związany jest z Operą Krakowską. Współpracuje Teatrem Wielkim w Łodzi, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Operą Nova w Bydgoszczy, a także Operą Narodową Teatru Wielkiego w Warszawie. Często występuje gościnnie na zagranicznych scenach operowych, m.in w Japonii, Anglii, Niemczech, Szwajcarii, Austrii i Czechach. 
Artysta występował wielokrotnie jako: Ismael w „Nabucco” G. Verdiego, Alfred w „Traviacie” G. Verdiego, Macduff w operze „Macbeth” G. Verdiego, Carlo w „Joannie d’Arc” G. Verdiego, Duca w „Rigoletto” G.  Verdiego, Radames w „Aidzie” G. Verdiego, Manrico w „Trubadurze” G. Verdiego Don Jose w „Carmen” G. Bizeta, Arturw „Łucjii z Lammermoor” G. Donizettiego, Tebaldo w „Capuletti e i Montecchi” V. Belliniego, Turiddu w „Rycerskości wieśniaczej” P. Mascaniego, Jontek w „Halce” S. Moniuszki, Stefan w „Strasznym Dworze” S. Moniuszki, Idamor w „Parii” S. Moniuszki, Princ w „Rusałce” A. Dvoraka, Leński w „Eugeniuszu Onieginie” P. Czajkowskiego, Cavaradossi w „Tosce” G. Pucciniego, Pincerton w Madama Butterfly G. Pucciniego, Rudolf w „Cyganerii” G. Pucciniego,  Kalaf  w „Turandot” G. Pucciniego, Canio w „Pajacach” R. Leoncavallo, Stary Król w  „Hagith” K. Szymanowskiego, Bacchus w „Ariadnie na Naxos” R. Straussa, Hoffmann w „Opowieściach Hoffmanna” J. Offenbacha czy tytułowy Tannhäuser w operze R. Wagnera.